O tym, jak zarządzać turkusową organizacją rozmawiali menadżerowie
i przedsiębiorcy w trakcie ostatniego „Śniadania Zdobywców” organizowanego przez
ITBC Communication. 5 grudnia w warszawskiej Restauracji Kameralna odbyło się
spotkanie, którego gościem specjalnym był prof. Andrzej Blikle.
Warszawa, 08.12.2017r. Grudniowa edycja „Śniadania Zdobywców” z ITBC Communication
poświęcona była zarządzaniu tzw. turkusową organizacją. W historycznej już Restauracji
Kameralna w Warszawie spotkali się menadżerowie i przedsiębiorcy, zainteresowani
turkusowym modelem zarządzania. Gościem specjalnym, był prof. Andrzej Blikle, wieloletni
prezes zarządu i przewodniczący rady nadzorczej firmy A. Blikle, jednej
z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce – cukierni A. Blikle, który wprowadził gości
w idee organizacji turkusowej i przedstawił kilka przykładów tak funkcjonujących firm oraz
instytucji zarówno zagranicznych, jak i polskich. Uczestnicy próbowali odpowiedzieć sobie na
pytanie, czy można tak zorganizować firmę, aby praca była wydajna, ludzie szczęśliwi
a zyski wysokie?
W ostatnich latach idea firm turkusowych, której twórcą jest Frideric Lalux, cieszy się coraz
większym zainteresowaniem wśród menadżerów i zarządów firm. Turkusowa idea
zarządzania zdobywa popularność nie tylko na świecie, ale również w Polsce. Wielkim
orędownikiem takiego sposobu kierowania przedsiębiorstwem jest prof. Andrzej Blikle.
Jak czytamy w książce profesora Bliklego „Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej
samoorganizacji”, turkusowa doktryna zarządzania przedsiębiorstwem opiera się na
paradygmacie organizowania pracy zespołowej, który będzie dawał każdemu poczucie
sensu życia, pozwalał na rozwój, oferował przestrzeń dla kreatywności i innowacyjności.
Decyzje w takiej organizacji są podejmowane przez osoby znające dane zagadnienie
i mające ku temu predyspozycje, często po zasięgnięciu opinii innych, a reszta zespołu ma
do nich zaufanie. Zarządzanie turkusowe porzuca planowanie i budżetowanie na
rzecz prognozowania . Mimo iż, brzmi to dla niektórych kontrowersyjnie, takich firm jest na
świecie i w Polsce coraz więcej.
„Śniadania Zdobywców” z ITBC Communication to cykliczne spotkania dla kadry
menadżerskiej i specjalistów poświęcone zagadnieniom komunikacji marketingowej,
zarządzaniu oraz rozwojowi osobistemu. Gościem specjalnym każdego spotkania jest
wybrany autorytet w swojej dziedzinie. Na kolejne śniadanie ITBC Communication zaprasza
już w lutym. Więcej informacji na profilu ITBC Communication
https://www.facebook.com/search/top/?q=itbc%20communication
O ITBC COMMUNICATION
ITBC Communication jest agencją komunikacji marketingowej, działającą na rynku od 1999 roku.
Firma posiada bogate doświadczenie w zakresie public relations, komunikacji korporacyjnej, relacji
inwestorskich, organizacji eventów oraz działań digital. Agencja skupia się na gruntownym poznaniu
swoich klientów i ich środowiska biznesowego, dzięki czemu jest ceniona za rzetelność oraz
merytoryczne przygotowanie konsultantów. Obecnie zatrudnia ponad 20 specjalistów oraz realizuje
kampanie komunikacyjne dla kilkudziesięciu firm z różnych branż. Więcej informacji: http://www.itbc.pl