Powrót

ITBC Communication o zarządzaniu kryzysowym dla centrów handlowych

1 stycznia 1970

ITBC Communication w partnerstwie z Polską Radą Centrów Handlowych
przygotowało bezpłatny ebook „Komunikacja kryzysowa dla centrów handlowych”.
Publikacja w prosty i przystępny sposób opisuje podstawy komunikacji kryzysowej
i kierowana jest do osób odpowiadających za reputację i wizerunek centrów
handlowych.

Kryzys wizerunku to w dzisiejszym świecie duże ryzyko biznesowe dla obiektów
komercyjnych, szczególnie takich jak centra handlowe. O wizerunku centrum handlowego w
sytuacji kryzysu decyduje ostatecznie nie przyczyna jego powstania, ale sposób zachowania
się osób odpowiedzialnych za komunikację kryzysową oraz jakość komunikacji z
otoczeniem. Centrum handlowe to żywy organizm, niemal miasto w mieście, odwiedzane
każdego dnia przez tysiące ludzi. Przychodzimy tam, by zrobić zakupy, zjeść, spotkać się z
przyjaciółmi, pójść do kina czy spędzić wolny czas. To miejsce, w którym tętni życie i w
którym wiele może się wydarzyć. Warto mieć tego świadomość i przygotować się na różne
scenariusze, także te kryzysowe.


W Chinach słowo kryzys niesie za sobą dwa znaczenia. Pierwsze z nich oznacza
zagrożenie, a drugie szansę na nowy początek, nowe otwarcie. W sytuacji kryzysowej żadna
firma czy organizacja nie może pozwolić sobie na nieskoordynowaną, chaotyczną
komunikację z otoczeniem lub na chowanie głowy w przysłowiowy „piasek”. Negatywne
następstwa kryzysu reputacji stanowią bowiem zagrożenie zarówno dla wartości
materialnych, jak i niematerialnych centrum handlowego.


Każdy podmiot funkcjonujący na rynku jest potencjalnie narażony na wystąpienie kryzysu
reputacji. Dlatego w takiej sytuacji należy podjąć działania, które pozwolą szybko przywrócić
nadszarpnięty wizerunek lub zminimalizować skutki jego utraty – komentuje Dominika Malik-
Przybylska, Head of Real Estate & Lifestyle Division w ITBC Communication.


Jak pokazały badania przeprowadzone przez Oxford University, wartość akcji firm, które były
dobrze przygotowane do zarządzania sytuacjami kryzysowymi, wzrosła średnio o 5 proc., w
porównaniu z 15-proc. spadkiem wartości akcji tych firm, które nie były przygotowane albo
źle zareagowały na zdarzenie kryzysowe. Firma może więc umocnić swoją wartość mimo
wystąpienia kryzysu z jej udziałem, pod warunkiem, że przyjęła odpowiednią strategię
komunikacji w sytuacji kryzysu.


Bezpłatny ebook „Komunikacja kryzysowa dla centrum handlowego”, przygotowany
przez ITBC Communication w partnerstwie z Polską Radą Centrów Handlowych,
można pobrać pod tym linkiem: http://bit.ly/2qOBLrU

O ITBC COMMUNICATION
ITBC Communication jest agencją komunikacji marketingowej, działającą na rynku od 1999 roku.
Firma posiada bogate doświadczenie w zakresie public relations, komunikacji korporacyjnej, relacji
inwestorskich, organizacji eventów oraz działań digital. Agencja skupia się na gruntownym poznaniu
swoich klientów i ich środowiska biznesowego, dzięki czemu jest ceniona za rzetelność oraz
merytoryczne przygotowanie konsultantów. Obecnie zatrudnia ponad 20 specjalistów oraz realizuje
kampanie komunikacyjne dla kilkudziesięciu firm z różnych branż. Więcej informacji: http://www.itbc.pl